Duntis cup finalen avgjord

Igår i sista åket av de tre vi körde skulle det avgöras vem som skulle vinna Duntiscupen i klassen Volvo Orginal/ Lilla Grupp N upp till 1400cc. Jag tog komandot i tävlingen redan första special provet, efter det andra så ledde jag och huvudkonkurenten Jonas Arvidsson Laxå MK i en Volvo 240. Men 'tyvärr' så gjorde Jonas en strålande körning och körde på 1,13,80 min, medans jag körde då på 1,12,40, med Jonas tid så blev han trea och därmed tog hem cupen med 5 poäng. Så jag blev 2a efter 3 raka segrar och med dubbla poäng i finalen, men tyvärr så var jag inte med på första tävlingen. Så det får bli en hel satsning på den cupen nästa år, fast då som B-förare då jag har fått ihop tillräckligt med poäng för att klassa upp mig från C-förare.
Idag så var det folkrace sprint på samma slinga som vi körde igår och då passa Petter på att köra med sin folkrace Suzuki och han slutade på 22a plats efter en snurrning i första åket och lite ratt rostighet efter att inte tävlingskört folkrace på 5 år. Hans bästa tid blev 1,15,??
Bilder kommer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0