Tidaholm's backen

Har idag varit i Tidaholm och kört som föråkare på backtävling för folkracebilar.
Ett mycket bra arrangemang av Tidaholms MK och tack till dom för att jag fick vara med och "leka". Underbart väder fick vi dessutom. Första åket gick sådär, stenhårt med rullgrus så det var väldigt halt. Har dessvärre ingen tid för det åket. Andra åket gick det betydligt bättre med fäste och bromspunkter m.m fick tiden 1,17,09 min. som också blev min bästa, för i sista så blev det ett misstag när jag skulle bromsa inför hårnålen in på folkracbanan som kostade en hel del tid, men även att dom hade skrapat folkrace banan så där var det väldigt löst. Så då blev tiden 1,18,80 tror jag, fick endast se tiderna på ett papper en snabbis.
Min tid slulle räckt till en 7e plats bland fr bilarna så det får man va nöjd med. En folkrace bil har betydligt bättre Vikt/effekt förhållande än Suzuki'n.
Min sambo Lotta åkte med i högerstolen och hon tyckte det var SKETSKÖJ!
Bilder kommer när jag har orkat lägga in dem.
Bästa Skövde åkare blev Rickard Karlsson på en 11e plats. Resterande har jag ingen koll på. Men ordinare kartläsaren körde med sin Swift och det gick bra i sista åket (som vanligt) så det är bara att köra fler tävlingar för honom så han får uåå lite rutin och fart i kroppen så kommer det att bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0