Debuten avklarad

Jaha, då va man hemma från ett varmt, soligt och fruktansvärt dammigt Falköpings motorstadion. Tyvärr så gick det inte enligt planerna. Tanken var ju att ta sig i mål så man får så mycket km i bilen som möjligt!
Inför första sträckan så var man lite nervös, men det släppte så fort man klev av kopplingen. Hade alldeles för hög profil på däcken så han orkade inte ordentligt. Bromsa lite tidigt ett par gånger, men det var ju trots allt första gången. Kom in på 4e tid av 8 startande i klassen, att tillägga är ju att vi körde mot trimmade bilar, så vi var nöjda och väldigt taggade inför andra åket. Inga som helst problem med bilen förutom dom höga däckena då.
Andra åket börja jättebra inne på rallycross banan och ut från den och ut på långa rakan, men strax efter ja bromsa inför en vinkel vänster small det till i framvagnen (kanske en sten, kanske tidigare slitage på framvagnen) och märkte att bilen blev svårstyrd, sen börja den kännas väldigt skum, vingla å for, så ja sänkte tempot något lite, vi flög över ett par krön och efter det så varna publiken för att bilen som starta före oss hade fått stopp, efter hoppena blev den väldigt tungstyrd och man hörde däckena tog i skärmarna, när det var ca 400 meter kvar till mål sluta den driva så det var bara att rula åt sidan.
Ja å kartläsarjä**el hoppa ur å börja leta fel, då visade det sig att krängnigshämmarstaget hade släppt från länkarmen högerfram, så det gjorde så att hjulet slog framåt och bakåt. Drivaxel hade ju även gått sönder p.g.a dom påfrestningarna som blev då.
Så det blev att aggera publik resten av dagen. Hade vi fått fortsatt så hade vi haft chans på tredjeplatsen i klassen om vi och bilen hade skött oss.
Efter tävlingen så sa vi att nu är ett rally team med tillhörande bil, kärra, reservdelar och personal till salu =)                                                                                           Bilderna som följer så har bilen gått sönder!!

Nu har bilen gått sönder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0