Tävlingsrapport från Vättern Rallyt

Igår så lyckades vi ta oss runt alla 8ss utan några större problem.
SS1 började med 2,1 km asfalt, tog det lungt och kände på bilen. När vi kom in på gruset så högg det tag så hjulen ändrade sig så ratten ställde sig nästan ett halvt varv fel. Så då blev det lite kämpigt, så vi åkte SS1 och SS2 med lite kämpig styrning.
På servicen efter SS2 så justera vi rätt hjulen så ratten hamna rakt igen.
På SS3 börja vi få upp lite tempo och börja lite mer på bil och däck.
Efter SS4 var det dags för service igen och vi fick justera lite på hjulinställningen igen.
Väl tillbaka på SS5/1 så stämde det riktigt bra hela sträckan igenom, vi förbättrade oss 12 sek.
SS6/2 förbättrade vi oss 8sek även fast jag missade lite i ett väg byte.
SS7/3 gick det riktigt bra. Va riktigt nöjd med den sträckan, En av de snabbaste sträckorna med. Så vi slog minst en gr.H bil med 3sek.
SS8/4 var ja nog lite väl laddad för missa växel redan i 3 svängen och i slutet fick jag i 5an istället för 3an in mot mål, men tappade väl inte allt för mycket.
Om vi hade åkt mot C-förare Volvo Orginal så hade vi blivit trea i Klassen. Men vår total tid räkte till sista plats i klassen av dom som tog sig i mål. Men vi kom inte sist totalt sett i alla fall!
Detta var riktigt kul, men svårt i mellan åt att läsa vägen vart det svänger och hur mycket det svänger m.m så det är en stor fördel med noter. Men vi ska nog åka resterande tävlingar i år utan noter så jag lär mig läsa vägen mer och vi får in inställningar på bilen.
Nästa tävling för vår del blir förmodligen Duntis cupen på Dunteberget i Motala den 27/28 Juni. På Lördagen är det en vanlig rallysprint och på Söndagen är det en Paralell rallysprint.
Men innan det blir det byte av kulleder och bussningarna som sitter i krängningshämmaren mot karossen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0