Tävlingsrapport Hallsbergsprinten

Igår så var vi som sagt i Hallsberg och körde deras rallysprint.
Första åket gick lite knackigt, var inte så laddad och koncentrerad som jag ville, så missa en sväng och bromsa alldeles för tidigt i en annan. Men tiden blev 1,50 min.
Inga bekymer för övrigt.
Andra åket kändes mycket bättre. Inga större fel i körningen, kapade tiden en sekund.
Uppladdningen var nog den bästa inför tredje åket, då ja nästan satt och somnade i depån. Tog alldeles för lång tid imellan körningarna, så det blev segt.
Petter gick och kikade på sträckan innan tredje åket å det var SÖNDERKÖRT på många ställen.
Så jag körde för bilens bästa och körde runt de värsta hålorna och gropar som blivit så det var ingen topptid, 1,51. Men segern i klassen var ju så gott som säkrad redan när vi kom dit på förmiddagen. Gällde bara att komma i mål för att vi var själva i klassen.
Men om man jämför med Volvo Org. C-förare så hade vi blivit tvåa, ca en halv sekund efter vinnaren i den klassen. Vi hade även blivit 4a i Volvo org. Elit (A och B förare samanslaget)
Så nu ska bilen gås igenom så den är fit for fight till Finalen i Duntis Cupen i Motala.
Bilder kommer när jag har fått dom.

Kommentarer
Postat av: linda med hjärtat för rally

Grattis! Såg riktigt bra ut när jag tittade :)

2009-08-23 @ 11:00:17
URL: http://sjolinlinda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0